Scottsdale - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Sandy - WaarBenJij.nu Scottsdale - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Sandy - WaarBenJij.nu

Scottsdale

Door: Sandy

Blijf op de hoogte en volg Sandy

23 September 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

23-9-2015 Scottsdale -- Tusayan
Vandaag vroeg opgestaan ook al hoefden we niet zo lang te rijden als gisteren. Ik wilde namelijk graag naar de fashion square gaan om te kijken of daar een Sephora zou zijn.
We waren iets te vroeg uitgecheckt bij het hotel en dus stonden we om half 10 bij een nog dichte mall. Ondertussen wel al de Sephora gespot: Yay!
Aangezien er een Starbucks om de hoek zat zijn we daar maar even gaan zitten en natuurlijk even gebruik gemaakt van de WiFi. Eens kijken wat er op het nieuws is geweest laatst aangezien je er op de Amerikaanse tv maar niet wijzer van wordt.. De grote headline daar was dat de paus in Amerika was en een of ander "schandaal" rond een republikeinse presidentskandidaat. En op de Amerikaanse manier werd dit uit verschillende oogpunten verteld en iedereen moet daar maar een mening over hebben.. en het gaat er flink verhit aan toe.
Uiteindelijk ging dan de mall open en eerst maar eens rondkijken wat er allemaal nou was. We liepen een roltrap op en m'n neus bedrog me toch niet? Nee hoor, want Cees riep gelijk: "daar heb je de Lush!"
Natuurlijk even naar binnen gelopen om te snuffelen aan de nieuwe producten en gezellig gekletst met een medewerker. Helaas is Lush al niet goedkoop, maar hier al helemaal niet. Ik schrok echt van de prijzen. Oftewel met lege handen weer naar buiten. Vervolgens bij Sephora mijn verlanglijstje erbij gepakt en kreeg bij het afrekenen al gelijk een extraatje omdat het mijn "birthday month" is. Hier was trouwens de eerste keer dat ik mijn nieuwe achternaam moest spellen en dan ook nog in het Engels. Vrouwtje achter de kassa snapte er helemaal niks van :').
Daarna liepen we nog langs Victorias secret, waar ik natuurlijk ook nog even naar binnen moest..
OK, echt klaar met geld uitgeven.. Totdat daar die Michael Kors winkel opdoemde. Zullen we toch eventjes naar binnen gaan? OK, toch maar wel. En toen liep ik met een nieuwe tas weer naar buiten.. XD. Gelukkig brak deze niet zo mijn rekening als de vorige :').

Tijd om verder te gaan, we moesten namelijk nog richting de Grand Canyon rijden vandaag!
Eerst maar eens geld pinnen. Toch handig om losse dollars te hebben om tips te geven.
Vervolgens de auto volgooien.. Euh.. Maar wat voor brandstof ging er ook alweer in? Benzine, maar welke van de drie soorten? Uiteindelijk erachter gekomen, wilde Cees de slang erin doen, kwam het volgende verwarrende. De diesel slang was groen, de benzine slang zwart. Euh.. Klopt dit? Toch maar even vragen. Gelukkig klopte het. OK, tijd om echt te gaan rijden.
Wat is Scottsdale prachtig trouwens! We zijn er allebei wel een beetje verliefd op geworden. Al die palmbomen overal en schattige gebouwtjes.
We rijden langzaamaan weer weg uit alle bebouwing en verder de woestijn in. Wat een prachtige cactussen en bergen. Onderweg zijn we bij een rest area gestopt om even onze ogen uit te kijken bij ruim 38 graden Celsius.
Wat kwamen we een verscheidenheid aan landschappen tegen vandaag!
Eerst die prachtige woestijn wat langzaam overging in bebossing, vervolgens richting Sedona kwamen we uit bij prachtige rode rotsen. Zelfs de huizen waren allemaal in deze steenrode kleur. Bij sedona zijn we even gestopt om wat foto's te maken en dan snel weer verder.
Zo zit je midden op de interstate en zo zit je ineens weer in de middle of nowhere.. Zijn we echt over 30 mijl bij de Grand Canyon? Hier? Het was niet echt woestijn, maar meer een toendra. Overal langs de weg tussen de struiken van die aftandse trailers waar echt mensen in wonen. Het zag er zo triest uit!
Maar toen we steeds dichterbij de bestemming kwamen begonnen de bossen weer. En ineens aan de linkerkant Grand Canyon AirPort met superveel helikopters! Hmm, het klopte dus echt wel.. We zaten echt goed.
Vervolgens bij het hotel aangekomen, en ingecheckt. Op zoek naar eten... Alleen er valt niet veel te kiezen in Tusayan. Het is 1 straat met een Wendy's, MacDonalds, een steakhouse waar we nog een half uur nog moesten wachten voor we konden eten en een lege pizzahut..
Terug naar het hotel en daar maar gegeten. Wel een stuk duurder dan wat we de rest van de tijd hadden gehad, maar was wel lekker! (En met duurder bedoel tussen de 20 en 30 dollar voor hoofdgerecht).
Na een lange dag waren we blij ons bedje in te duiken. Morgen vroeg op, we willen gaan hiken in de Grand Canyon!

Ik probeer straks nog wat foto's te uploaden, maar Cees maakt vooral foto's en die moet hij dan nog wel van z'n camera zien af te halen.